Krakel Spektakel

Direktlänk till inlägg 9 juli 2010

Träningsvärk...

Av Krakel - 9 juli 2010 10:49

Åhhhhh, blir så trött... Har fått väldigt mycket nytt att träna på :-S

Får väl hoppas på att anledningen till att jag fick allt detta är att jag är redo och stark nog för att få en stor dos av tålamodsträning ;)


Svartsjuka kan verkligen förstöra... och jag är innerligt tacksam att jag själv (numera) är förskonad från sådant och att min man inte har en enda tendens att vara svartsjuk.

Jag tror att en stor del av problemet bottnar i låg eller till och med ingen självkänsla... Har du/jag god självkänsla litar vi på oss själva och vår partner att vi är värda att älskas. Tyvärr är det visst inte alltid så enkelt men där kommer självkänslan åter in i bilden. Drabbas "man" av otrohet så hjälper den goda självkänslan dig att lösa problemet på bästa sätt...

Ja, nu lät det här kanske väldigt enkelt och generaliserat och det är klart att jag vet om att det aldrig är så enkelt när känslor är inblandade... tro mig, det vet jag verkligen!


Har på kort tid fått en större inblick i två relationer i min närhet där svartsjukan råder och förstör och förgör... Hemskt att inte ha kraften att ta sig därifrån...


För att se det ljusa i det hela så hade jag ett långt samtal där jag lyckades vara väldigt ärlig, öppen och sårbar utan att döma eller gå till attack!! Det känns väldigt bra i magen! När jag tänker efter så finns det faktiskt inget jag så här i efterhand jag önskar att jag sagt eller inte sagt, och det måste vara ett gott betyg i allt det mörka :) Gav inte heller oönskade råd eller förmaningar utan utgick från mina känslor, upplevelser och min del i relationen (tycker jag i alla fall, klapp på huvudet)


Den andra relationen kan jag inte uttala mig om eftersom det är så mycket andrahandsinformation... men den kommer i överflöd så nu är det svårt att låta bli den "mörka" bild som börjar skapas...

Har verkligen försökt att inte döma innan jag har hela bilden och försökt att vara vänlig och tillmötesgående... det har tydligen inte gett gott resultat... tvärtom :-S

Det bra i det hela är att jag inte tittar på mig själv och undrar vad jag gjort fel... jag har inte gjort något fel. Jag har varit vänlig och välkomnande och är det inte önskvärt så får det vara...


Nej, hitta lite energi från några bra relationer... dricka lite lyxlatte och lapa sol... Det är min plan idag :) Lite guldkant i tillvaron :) det är bra för oss alla!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Krakel - 7 juli 2010 09:43

Åh, så frustrerande... När jag känner att jag håller på att få bort mitt lilla orosmoln på min annars så blå och härliga sommarhimmel... Vad händer då?? Jo, det drar in ett stort åskmoln... Det har väl i och för sig legat och lurat borta i horisonten...

Av Krakel - 1 juli 2010 21:31

Är så glad och tacksam över mina vänner!!! Träffade en vän idag över en lunch (i 3 timmar ;)) som jag faktiskt inte haft så mycket tid på tu man hand för... Träffades ett gäng ganska frekvent för ett tag sen så vi har hunnit prata och lärt känna va...

Av Krakel - 27 juni 2010 22:46

Hihihi... ja rubriken är väl inte mer än lovligt ytlig men kom hem idag igen ;) med en kasse "fynd" till hus och hem :D Fixar, trixar och donar lite nu och är såå nöjd med att jag får göra det i min egen takt. Visst tar det lång tid men när det väl...

Av Krakel - 23 juni 2010 19:35

Har återigen njutit av en underbar dag i min prinsessas sällskap :)   Kan inte annat än känna tacksamhet och innerlig lycka över mitt liv just nu... visst det finns väl alltid några små regnmoln som skymmer solen ibland... men just nu är de gansk...

Av Krakel - 3 juni 2010 22:24

Vill inte ha några måsten... eller försöker avveckla så många de går och de andra döper jag om till vill...   Har nu ett måste som faktiskt är ett stort vill men det känns som ett måste... Det är just det som är anledningen till varför jag vill d...

Ovido - Quiz & Flashcards