Krakel Spektakel

Alla inlägg under juli 2009

Av Krakel - 29 juli 2009 22:04

Fick helt plötsligt en massa energi... så härligt! Inte bara mental energi utan hela vägen... så att jag faktiskt har fått något gjort ;) inte bara tänkt att jag borde... (inte måste... ville)


Har återigen drabbats av ett pikant i-landsproblem... väldigt konstigt sådant kan jag tycka...

Har vid några tillfällen träffat en person som... svårt att beskriva...ja... varken vän eller bekant... eller ja, bekant kanske jag ska säga.

I alla fall...känner inte denna person så bra eftersom vi träffats så få gånger. Å andra sidan kanske jag ska säga att jag känner henne bättre än jag känner andra som jag träffat betydligt fler gånger, detta beror på att forumen där jag träffat henne har varit öppna, tillåtande diskussionsforum. Å första sidan (eftersom jag började med andra...) så har vi väldigt olika syn på saker och ting och jag har kännt ett visst avståndstagande från henne... inget fientligt utan mer bara att "lika barn leka bäst" och vi är inte lika... därför tänkte vi inte leka... Har upplevt henne kort i ton och lite oförstående mot min syn på saker.


Nu till "problemet"... Blev nyligen kontaktad av henne och istället för ett kravlöst "hej hoppas allt är bra" eller något i den stilen fick jag ett förslag om att vi skulle kunna ses över en fika nån dag... alltså inget sånt där "tvunget" vi-måste-ses-snart... som vi alla dragit till med någon gång utan att mena det helhjärtat.

Hur olika vi än ser på saker så är nog ärlighet en av hennes egenskaper... dessutom återkommer jag till det att förslaget kom helt appropå och inte i ett led av fraser som bara rablas utan mening...


För er som kommit ner hit i inlägget så kommer jag kanske till samma tanke som dig... det är ju inget problem... Vi ses och tar en fika... det "värsta" som kan hända är att vi inte har så mycket att prata om och att vi inte gör om det... å andra sidan är väl det bästa som kan hända att vi båda får ut något av det och kanske till och med gör om det :)


Jag återkommer nog till er och berättar hur jag gör ;)

Av Krakel - 27 juli 2009 22:21

Vet inte om tycka-synd-om är en okej känsla... Nu är det kanske så att ingen känsla är fel... Det jag är undrar över är om den är ok hos mig... Vill jag ha den?? Och om svaret blir nej... vad ska jag göra då??


Mår så bra!! Måste få säga det! Njuter av livet! ...det är så härligt! Tycker synd om de som inte känner så här... Alla i allmänhet och några i synnerhet.


Brottas därför med min hemläxa igen... jag kan inte hjälpa om inte jag ombeds... åh... att det ska vara så svårt att hålla fingrarna bort.

Har kommit på mitt sätt att handskas med problemet, hålla mig borta. Visst lite struts-tänk men... kan inte bättre än...


Om det nu vore så att jag kunde få vara struts... men nu är det inte riktigt planen... det skulle vara att svika (i detta fall)


Har härliga vänner som ger mig massor med energi... Diskuterade energi med en "klokis" i min närhet. Det går inte att köpa och det går inte att ta, ja i alla fall inte ta för att själv få... Tar man så är båda utan :-S

Energi kan man ge och bara på så sätt kan man få den! Kanske ska säga så... kan bara fås, ej tas...

Ja, jag vet hur jag menar i alla fall. Det är inte alltid så lätt att beskriva...


Om det nu var lätt att ge energi också... det är inte så lätt i alla lägen... vill man inte ta emot den är det svårt...

Ja... ska samla lite mer... och fortsätta försöka att ge ;)

Av Krakel - 22 juli 2009 23:57

Visst hjälper vissa verktyg jag fått...

Skrev precis bra-tack-hjälp och allt känns redan bättre... Bara av att jag kommer ihåg att jag ska göra det så känns allt lite lättare.


En liten svacka... tror jag att jag är i... hmmm... vill ur den fort som tusan.

Har som tur är en underbar liten energi-ängel i mitt liv... (ja, jag har fler) men just till detta ändamål är denna ängel helt outstanding!! Tack för det! Du är på min lista... inte första och garanterat inte sista...


Försöker tänka lite längre... längre fram i tiden och längre än bara till mig själv! Svårt ibland... men jag tycker att det går lite bättre.

Läste ett gammalt inlägg jag själv skrivit (när jag hade ett infall av klokskap) om att se runt ett "problem" 360 °... så enkelt i tanken... men inte så lätt när man ska praktisera tanken!

Försöker nu se runt min situation... inte bara min heller... och visst blir det lättare. Lättare att förstå och lättare att acceptera! Men (there is always a but...) lättare... inte lätt... kanske skulle skriva mindre svårt ;) för det är just så det känns...


Ja ja, världen... dessa problem och tankar (också äldre inlägg) finns kvar imorn... då kan jag ta dem igen ;) kanske har jag någon liten ny tanke som kan göra det hela lättare på vägen då.


Ska nu njuta över min tacksamhetslista och kan redan nu känna en varm känsla i magen över att den är så mycket längre än min hjälp-lista!

Härliga människor jag har runt mig! Måste... fel ord... VILL bli bättre på att säga det till er!!


Kram till er och krama er själva!

Av Krakel - 18 juli 2009 23:13

Hur gärna jag än inte vill att det ska vara så, så har jag några snyltgäster i mitt liv.

Jag har några personer som jag inte riktigt gillar som har flyttat in i mitt huvud och jag vill inte ha dem där!! Jag ägnar dem alldeles för många tankar och för mycket tid! Fast jag inte ens vill... åh, frustrerande!

Det som är mer frustrerande är ju att jag vet att desto mer jag tänker på dem så vet jag att de vinner mer och mer...

När personer jag inte ens tycker om tar upp min tid när de inte ens är i min närhet... då har de vunnit mer än vad jag skulle vilja...


Hmmm, måste ta tag i bra-tack-hjälp igen känner jag! Det är mitt verktyg för att vräka mina eländiga hyresgäster...

Att önska någon man inte tycker om ett lyckligt liv är svårt! Väldigt svårt!! Förstår inte varför... eller rättare sagt vill inte förstå varför. Vill bara att det ska vara lätt... eller ännu bättre... vill bara att det inte ska vara alls :)


Om jag istället tar en lista över allt fint och bra jag har i mitt liv och skriver hur tacksam jag är... istället för att tänka på vad jag inte har och vad andra har som inte jag har...

Vill hellre önska dem lite olycka och oflyt istället för välgång och tur...


Nej!! Det blir hårdköra med bra-tack-hjälp ett tag framöver!


Var snälla mot er själva där ute!

Kram

Av Krakel - 13 juli 2009 23:27

Hur hjälper man någon som inte vill ha hjälp... eller kanske jag ska be om hjälp att låte bli att hjälpa denna någon som inte vill ha hjälp...

Jag vill kanske ha hjälp att kunna gå tyst bredvid eftersom det jag helst av allt vill säga inte vill höras... Måste detta sägas nu och måste det sägas av mig... den tanken får jag tänka ofta...

Har så många idéer och förslag på vad som skulle kunna hjälpa men jag vet att de inte är välkomna. Det är inte längre den irritation som jag länge trodde... det är en sorg... När någon i din närhet mår dåligt men inte kan må bra förrän han eller hon är redo... Min tanke är blir h*n redo??? Om inte, vad händer då...

Har en filosofi om att älska personer för hur de är idag inte för hur de kan bli om de förändras...
Det kan nog stämma ganska väl som de säger: Innan du kan älska någon annan måste du älska dig själv. Vänd på tesen... Innan du älskar dig själv kan ingen annan göra det heller... Kan det vara så??

Det bor en liten sorg i mitt hjärta... den kanske måste få bo kvar ett tag :(

Av Krakel - 12 juli 2009 23:26

Det var ett tag sen... nästan en hel månad! Tänk vad tiden går fort...

Ja som förra inlägget poängterar (vid flera tillfällen, nästan tjatigt) så har ett nytt kapitel börjat!
Det har börjat bra, spännande, mysigt och många andra positiva superlativ som jag inte orkar skriva ut... Kan i alla fall säga att jag är mer än nöjd! Nu är det bara (eller inte bara) roligt kvar... lite "finlir" så att säga.

Har haft två underbara dagar med mycket utbyte och utveckling på väldigt många nivåer!
En varm kärleksfull tanke till min goda vän som jag träffade igår igen! Vi hade inte träffats på väldigt länge tydligen (tiden går så fort ibland) och det var helt underbart att se henne igen! Så härligt med människor som bara är... inte "gör". Det är så mycket lättare att bara vara i varandras sällskap då... på riktigt.

Pratade mycket om livets "skådespel"... hur ofta vi människor egentligen tar ansvar för andras känslor och inte för våra egna... Säger det som förväntas av oss och gör det som "man borde" göra istället för att tänka på att vara ärlig mot sig själv... Många gånger är det ju faktiskt så att vi/jag inte gör något för att vara "falsk" eller för att passa in... men när man har spelat med i det skådespel som kallas liv... eller samhälle... några år så går vissa saker av bara farten. Kanske för att det är enklare ibland och man slipper undan vissa konsekvenser... men tänker vi på att vi samtidigt drabbas av andra konsekvenser som kanske är mer kostsamma...

hmmm... tål att tänkas på...
Ny läxa: Var mer ärlig mot mig själv... spela inte spelet jämt...

Vet inte om det kanske är läge att poängtera att detta är ju självklart bara mina tankar och funderingar... sen finns det kanske en liten dröm någonstans om att dessa funderingar kanske kan delas av någon eller åtminstone få någon att tänka en ny spännande tanke...
Det är nog en av mina meningar i livet: Att göra skillnad för någon... att kanske vara droppen som får bägaren att rinna över på ett positivt sätt...

Klockan är mycket och tankarna vandrar iväg väldigt långt... hoppas att någon i alla fall orkade läsa så här långt ;)

Godnatt!

Ovido - Quiz & Flashcards