Krakel Spektakel

Alla inlägg under september 2009

Av Krakel - 25 september 2009 17:49

Människan är en klurig varelse... Jag är en människa och en väldigt klurig figur...

Ena stunden vill jag ha förändring... tycker inte om att vissa saker "fastnat" och inte utvecklar sig... Andra saker vill jag verkligen inte ska förändras och när de gör det blir jag inte nöjd... hmmm... Hur vill jag ha det egentligen ;P


Det slog mig bara nu när jag tänkte en stund... jo, då... det händer ibland att jag gör det :P

Som tur är vet jag i alla fall vilka saker jag vill ska förändras och vilka saker jag gärna vill ha som de är... Sen kanske jag inte uttrycker det så tydligt så att ni som läser förstår... men men... det finns en anledning till "luddigheten"...


Vilken av kategorierna det än gäller... förändring eller ej... gilla eller ej så är det bara att jobba vidare på läxan... Styrka att förändra det jag kan, acceptera det jag inte kan förändra och förstånd till att se skillnaden...

Hur svårt kan det vara =)


Beror på vem som frågar och vem som svarar ;)


Ska lovebomba en av mina kärlekar nu =)

Sen väntar en lugn hemmakväll... Ska nog försöka trolla fram något gott käk till kvällen och bara mysa!!

Av Krakel - 23 september 2009 19:18

Känner mig hoppfull idag! Det jag försökt jobba på senaste tiden har kanske lönat sig ändå. Känns framförallt skönt i magen!


Försöker nu smitta med positiva vibbar!! Inte så lätt alla gånger...


Haft en skön dag idag med glada människor och härliga leenden... Svårt att inte leva i nuet såna stunder!


Imorgon blir ytterligare en dag i glada vänners sällskap! Tänk vad lyckligt lottad jag är! Som har såna härliga vänner i min närhet!! Tack för att ni finns!


Får så mycket energi att jag ska nog ta ett varv härhemma och göra lite nytta... Självklart med min bok i lurarna... allt går så mycket lättare då!


Sprid glädje!!

Av Krakel - 18 september 2009 23:53

Nu skapar jag hemska framtidsscenarer och blir lite rädd... Om jag ändå kunde låta bli helt... Kan ofta låta bli men inte alltid...


Nu är det inte hemska "hemska" framtider jag ser utan småsaker... Släpp det som en kär person i min närhet ofta säger... Lättare sagt än gjort :)


Ordet om skulle inte få finnas... det kör i mitt huvud lite för ofta... om det blir si eller om det blir så... eller om det inte blir si eller inte så...

Runt runt runt... tills jag blir alldeles snurrig.


Jag som tycker att jag ältar och grubblar mindre än "andra"... hur tusan ser det ut hos dem... eller är jag helt fel ute?? Grubblar jag 100 gånger fler än andra?

Tycker att jag är ganska duktig på att inte fundera och grubbla över saker jag inte kan styra över...


Fått en liten smakbit av mitt liv idag! Saknar vissa gamla delar... men älskar många av de nya! Acceptera!


Godnatt! Jag ska gå och leta efter avstängningsknappen till tankarna nu ;)

Av Krakel - 17 september 2009 22:29

Fick goda nyheter idag... förhoppningsvis =)


Ett litet bekymmer i min närhet har förhoppningsvis rett ut sig...

Kände i magen direkt att det kom ett lugn när jag fick höra... Så skönt!

En härlig känsla att vara glad för någon annans skull, helst när man provat motsatsen... den smakar ganska surt :-S


Har varit huslig och duktig idag! Känner en viss... eller rättare sagt... stor tillfredsställelse i att energin börjar återvända... Jag tror och hoppas det i alla fall. Ska jobba på att den ska stanna!


Morgondagen bjuder återigen på trevligheter! Lite mys och lite fest... i perfekt blandning!!

Ska hitta en outfit till festen bara... det är nästa uppdrag ;)

Av Krakel - 15 september 2009 23:25

Är glad och tacksam idag!!


Fick en påminnelse om en punkt till min lista att vara tacksam för.

Jag har ingen historia eller bagage jag skäms för... Visst... vissa saker jag gjort är väl kanske inte med på topplistan och skulle säkert aldrig göra om dem igen. Men men... jag står för vad jag har gjort, och istället för att ångra de mindre bra sakerna så har jag dragit lärdom av dem...

... men jag är så glad att jag har fått en ny plattform att starta ifrån.

Där jag är idag har jag valt att vara... de jag känner idag är folk jag valt att lära känna!

Jag har inga tonårs-dumheter som förföljer mig och det är jag glad för... det behöver inte ens vara något man gör själv utan situationer man hamnar i där det blir galet i slutändan...

Inlägget är vidare tankar efter lite bloggläsning och kommentarer... ingen nämnd ingen glömd ;)


Har en härligt upptagen dag imorn med endast trevligheter bokade!!

Ska sova skönhetssömn nu!


Godnatt

Av Krakel - 13 september 2009 23:35

En jobbig känsla som kommer och hälsar på ibland är avundsjukan... Vill inte ha den i min kropp men har inte riktigt kommit på hur jag ska stänga den ute...

Orkar inte ens förklara vad som ligger bakom denna känsla idag eller försvara mitt liv och leverne med att jag är otroligt lycklig i mitt liv och med min omgivning... den där j-vla känslan kom ändå...


Känner mig lite energilös... lite grund och lite låg... Inte heller kul...


Nej... fram med boken och mina listor... Har verkligen slarvat... får inte göra det märker jag...


Fram med insättningarna på må-bra-kontot!! För nu börjar jag gå på kredit...


Sängen snart för imorn ska jag fika med goda vänner. Vi får se vad det kan göra för humöret =)

Av Krakel - 9 september 2009 23:16

Haft en härlig dag med glädje och roliga saker... vill försöka avsluta dagen lika bra... Hittar några sura tankar i mitt huvud som jag vill bli av med.


Har tassat lite på området överanalysera-saker-jag-inte-kan-göra-något-åt... aja baja...

Vill inte hamna där igen...

Har försökt nu att göra något åt det hela... får inget gensvar... lägger ner projektet... eller åtminstone låter det gå på sparlåga... För annars finns risken att min låga brinner ut helt...

Blir bara mer och mer arg när jag tänker på det... och när jag tänker på vad andra tänker om mig...

Usch och fy... Vill inte... försöker släppa!!


Glada tankar!! Sång och skratt idag som gör att jag lever här och nu... det går nämligen inte att göra annat när ett leende bara värmer hela vägen in i hjärtat och får det att lysa även på utsidan!!

Kärlek och värme som jag känner inombords vill jag även ha på utsidan!!

Den känslan väljer jag istället!!

Av Krakel - 8 september 2009 21:26

Nytt utseende... åh, vad fint det blev... och vad fint jag kommer att kunna göra!! Härligt!!


Kvällens glada överraskning var det här!!

Har haft en lugn och skön dag... kopplar nu av med lite visor och god mat.


Glada tankar...

Ovido - Quiz & Flashcards