Krakel Spektakel

Direktlänk till inlägg 16 mars 2010

Har gjort läxan :)

Av Krakel - 16 mars 2010 22:26

Har varit duktig nu och gjort min läxa :) Känns skönt ;) Då menar jag nu min egen lilla läxa som jag ger mig själv... Mitt arbete för min självkänsla :)

Blundade lite med ena ögat när jag så hur länge sen det var jag skrev... tror att jag försöker "tänka" min lista ganska ofta men det är inte alls lika ofta som jag får ner den på papper... och det på papperet är bättre, för då kan jag gå tillbaka och ge mig en liten "boost" när jag behöver :)


Har haft en underbar dag med familjen och utan att behöva tänka eller göra så har jag verkligen levt här och nu... Älskar de kontraster jag får nu när jag jobbar deltid och det verkligen går på högfart där med vårt projekt. När jag då har mina lediga dagar kan jag verkligen uppskatta det lugnet och de planlösa dagarna när tiden inte är så viktig utan de basala behoven får gå först... äta... sova... Det blir mer "här-och-nu"-känsla :)

Känner också att den slentrian över de dagar som bara kom och gick i mängder inte alls blir likadan... Vet nu med facit i hand att jag inte uppskattade alla dagarna... Men när jag ser det i ett större perspektiv tror jag ändå att jag har stannat upp och njutit många gånger, och det är jag både glad, stolt och tacksam över!!


Har lagt några av mina bekymmer åt sidan nu och försöker inte ens tänka på vad eller hur jag ska göra när de eventuellt dyker upp igen... för det lär de nog göra vare sig jag vill eller inte... Kan känna att jag rycker lite på axlarna och försöker ta hand om mig själv på bästa sätt istället för att oroa mig för vad som komma skall...


Njuter nu av kvällen och funderar lite på vad morgondagen har att erbjuda... Kommer få njuta av lite trevligt sällskap tror jag... lite sol på det så är det en dag på topp ;)


Åh, vad jag ska sova gott inatt!! Hoppas ni andra kan göra det med... Älska er själva, förlåt er själva och andra... och bara låt ett lugn bo i magen så... Visst låter det lätt... och jag vet att det är det ju inte alltid... men någonstans måste man börja och även en tusenmilafärd börjar med ett steg som någon klok människa har uttryckt det... eller "närhelst du gör något som inte fungerar, sluta upp med det och gör något annat" eller på ett annat sätt i alla fall...

Jag önskar för alla och envar mod och styrka att börja vända på sin båt om riktningen man har inte leder någonstans...

Filosofiskt värre ;)


Tar nog och landar på min kudde nu :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Krakel - 9 juli 2010 10:49

Åhhhhh, blir så trött... Har fått väldigt mycket nytt att träna på :-S Får väl hoppas på att anledningen till att jag fick allt detta är att jag är redo och stark nog för att få en stor dos av tålamodsträning ;)   Svartsjuka kan verkligen först...

Av Krakel - 7 juli 2010 09:43

Åh, så frustrerande... När jag känner att jag håller på att få bort mitt lilla orosmoln på min annars så blå och härliga sommarhimmel... Vad händer då?? Jo, det drar in ett stort åskmoln... Det har väl i och för sig legat och lurat borta i horisonten...

Av Krakel - 1 juli 2010 21:31

Är så glad och tacksam över mina vänner!!! Träffade en vän idag över en lunch (i 3 timmar ;)) som jag faktiskt inte haft så mycket tid på tu man hand för... Träffades ett gäng ganska frekvent för ett tag sen så vi har hunnit prata och lärt känna va...

Av Krakel - 27 juni 2010 22:46

Hihihi... ja rubriken är väl inte mer än lovligt ytlig men kom hem idag igen ;) med en kasse "fynd" till hus och hem :D Fixar, trixar och donar lite nu och är såå nöjd med att jag får göra det i min egen takt. Visst tar det lång tid men när det väl...

Av Krakel - 23 juni 2010 19:35

Har återigen njutit av en underbar dag i min prinsessas sällskap :)   Kan inte annat än känna tacksamhet och innerlig lycka över mitt liv just nu... visst det finns väl alltid några små regnmoln som skymmer solen ibland... men just nu är de gansk...

Ovido - Quiz & Flashcards