Krakel Spektakel

Alla inlägg under augusti 2009

Av Krakel - 24 augusti 2009 13:42

Känner ett lugn komma till magen... härliga känsla!!


Vad skönt det känns att jag lyckas med det jag önskar... Börjar mer och mer känna och leva som jag lär... Ska det vara så så får det vara så... och nästa steg dit jag nu är på väg: och det är OK!!


Jippi!! Blir så lycklig över att känna mig lycklig... tankeknut :-S


Det finns så mycket jag inte kan påverka... ja, typ allt utom mig själv =) och mitt jobb med att försöka inse det och få det att landa i magen börjar äntligen kännas just där...


Vill man inte vara med och leka så slipper man... måste jag tjata lite på vissa så kanske jag kan göra det ibland...

Vi pratar alla olika språk...

Har länge förstått att kvinnor och män pratar olika språk men vi kvinnor... vi pratar inte riktigt lika vi heller... minst sagt ;)


Ska ta och komma ihåg det lite bättre ;)


Ursäkta mig om det blev rörigt, snurrigt och helt utan samband... men det är lite så det ser ut i huvudet just nu... fast på ett bra sätt  :)

När jag skriver här är det tankarna som kommer huller om buller.... det är min lilla ventil... och som tröst ;) det är inte alltid jag förstår heller :P


Nu ska jag fortsätta njuta av lugnet!

Av Krakel - 23 augusti 2009 23:59

Börjar känna igen mitt huvud igen... fortfarande lite rörigt och glömskt men mer positivt nu i alla fall!! Jippi!! Har kanske jagat ut "gnällisen" för den här gången.


Ska bli bättre på att INTE analysera allt och alla... tänka mer på det som sägs och är istället för det som inte är och inte sägs...

Jag brukar ganska ofta tänka att det som händer, händer av en anledning och att vi inte "får" mer än vi klarar av... även om vissa "får" mycket ibland ( i negativ bemärkelse) så är det tydligen någon som ser våra förmågor att klara det...

djupt, djupt...


Jag är som sagt ganska duktig på att tänka det... nu ska jag jobba på att VARA det... Om jag är här och nu, ärlig mot mig själv och en så bra version av mig själv jag bara kan i alla situationer... fru, mamma, dotter, syster, vän... då kan jag ju inte göra mer än mitt bästa... och inte tänka framåt och bakåt utan bara här och nu... Sen får det som händer hända... och jag får agera utifrån det... Inte hålla på att oroa mig för sånt som eventuellt kan hända... Det blir jag inte lyckligare av, snarare olyckligare...


Städar bort mina oroliga tankar... skriver en liten lista och sover en god natts sömn, för att vakna upp till en ny dag med nya möjligheter!!

Av Krakel - 20 augusti 2009 13:28

... har så många gnälliga tankar i mitt huvud... trivs verkligen inte :(

Jag känner inte igen mig själv när jag är så här och blir nästan lite ledsen... vill inte vara sån...

Jag har dock en plan ;) jag tror jag vet vad felet är... hoppas att jag har rätt :)


Känner lite på mig också att bara jag kommer igång, kommer över den där första mentala tröskeln så kommer resten av sig själv...


Kom på igår kväll att jag är duktig på att belöna mig själv med roliga saker... men jag behöver inte göra så mycket för att få dem ;) Ska kanske ställa lite krav på mig själv innan jag hamnar i en återvändsgränd... För att få något måste jag göra något... det är ju inget orimligt krav...

Det är ju till exempel vad jag gör i vanliga fall... jag jobbar, så får jag lön... och nu är det inga sjukt hemska saker jag kräver av mig själv... bara att ta tag i lite mindre roliga saker...

Vill inte kalla dem måsten för de är ju val... Jag måste inte städa, men jag vill för jag vill att det ska vara fint här hemma... ni ser... inget måste men ett välmotiverat val...


Så nu väljer jag... med hög musik eller kanske en bok i öronen... att städa =)

Av Krakel - 17 augusti 2009 21:22

Har umgåtts med lite bollplank på senaste... tolka det hur ni vill ;) Jag menar i alla fall positivt! Personer som kan hjälpa till och vrida och vända på lite tankar och funderingar när jag själv kanske kört fast eller åtminstone bara ser åt ett håll.


Lite på gott och ont... insåg att bara för att man jobbar med sig själv så behöver det inte betyda att det blir bättre... det går att göra "fel"...


Körde en liten repris på en Kjell Enhager föreläsning... och kom på den briljanta tanken att jag ska kanske fundera över vad jag VILL...

Visst har jag redan tänkt det många gånger och jag har vissa saker ganska klart för mig... men vissa saker har jag inte ens testat den tanken på...


Vad vill jag??? Istället för att rabbla vad jag inte vill...

Ska kanske reda ut vad som finns på vill-listan och vad som står på borde-listan och sen därifrån studera mina "borden" och se vad jag ska göra åt dem... är de kanske också vill eller ska jag ta bort dem helt???


En till tanke som börjar florera i mitt huvud är... svår att förklara... vad vill jag... hur vill jag ha det och vad är målet med det jag försöker göra...

Har några "projekt" där jag kanske inte har ett tydligt mål... eller i alla fall inte ett realistiskt mål...

Behöver nog använda mina bollplank lite mer ;) men... jag tar det inte idag... utan en annan dag när hjärnan och kroppen är lite mer utsövd... det brukar bli bättre tankar då =)

Av Krakel - 14 augusti 2009 19:45

Har haft många dåliga tankar senaste dagarna... tog på mig offerkoftan och tänkte ut en massa hämndplaner...

Vet att den koftan, kliar, sticks och är allmänt osnygg så jag borde verkligen ta av mig den ;) som tur är vet jag hur jag lättast gör det.


Ska (efter att koftan åkt av) försöka skaka av mig olusten... tänka på allt det fina jag har och njuta av nuet!! Jag vet att jag kan det... brukar till och med vara bra på det...


Kanske har jag redan nu börjat rensa ur huvudet... det känns i alla fall ganska tomt... inte lika många tankar som far omkring och stör... rätt skönt nu när jag tänker efter.

Om jag tänker efter lite till så vet jag ju egentligen vad min bästa medicin mot jobbiga tankar är... måste verkligen ta mig för och aktivera kroppen lite mer... en tuff fysisk urladdning är i alla fall min bästa medicin!!


En lugn mysig kväll fungerar ganska bra det också, så jag börjar med det!


Av Krakel - 10 augusti 2009 23:42

Helgen har varit en bergochdalbana i energi... blir lite tröttsamt. Som tur är har jag nyss träffat energigivare :)


Hade en lång och härlig lördag med trevliga människor och mycket roliga händelser... intensivt men underbart!!

Hade en hög energinivå inför söndagens magplask... Otroligt vad det kan skifta ibland...

En person i min närhet har en relation som jag inte riktigt blir klok på... vet inte vad jag ska göra... eller rättare sagt, vet att jag inte KAN göra något förrutom att acceptera. Möjligen kan jag uttrycka min åsikt till personen i fråga men mer än så kan jag inte påverka...

Vad göra när jag märker att relationen inte är riktigt "frisk"... En del svartsjuka och andra konstigheter finns nog... Trodde att det var över med komplicerade förhållanden men icke då...

Bockar ännu en gång av tacksamhetslistan där mina två hjärtan finns med som stående punkter... Tror jag blir galen!!!


Som jag beskrivt någonstans så består denna blogg av mina tankar som kommer och far direkt till tangentbordet, inga omtagningar... inga långa funderingar på hur jag ska formulera mig... därför blir det också lite svamligt ibland, men också väldigt ärligt (tycker jag).


Känner nu att jag måste försöka reda ut mina snurriga tankar...

Ska jag acceptera och inte säga något om den här relationen?? Ska jag säga vad jag tycker?? Vad göra, vad göra?? Jag blir återigen ledsen... varför ska det komma in någon och ställa till det när allt började bli så bra???


Känner att jag faktiskt vill fälla en tår... vill och vill... vill inte men det är så sorgligt så jag kommer nog att göra de fast jag inte vill...


Hur mycket bör jag lägga mig i?? Frågorna hopar sig... jag vet varken ut eller in... känner att min vanliga reaktion är att inte "låtsas om" problemet... men funkar det?? och funkar det för mig där jag är nu??


Nej... tänka på mina energigivare som jag nyss träffat!! Fått vara kreativ och skapat!! Ganska skönt tycker jag att rikta min koncentration mot det jag har i hand och skapa... inte tänka på saker runt omkring utan bara vara här och nu... det är en ganska bra medicin... ska nog göra lite oftare ;) har blivit lite dåligt av den varan på senaste tiden...


Jag går och lägger mig nu och VÄLJER att drömma om något bra (hoppas det funkar så) Godnatt! ;)

Av Krakel - 5 augusti 2009 23:27

Jag säger då det...

Började bakifrån och tittade i backspegeln... läste min egen blogg från början. Orkade inte läsa hela... spar lite till senare;)

Riktigt kul var det i alla fall... och lärorikt!


Inser att jag faktiskt går framåt (tack-för det) och det känns rätt skönt... sen kanske det inte är lika lätt för någon annan att se det i det här forumet men för mig är ju varje inlägg förknippat med minnen och många just-ja-upplevelser...

Ska bli riktigt kul att fortsätta läsa... Jag säger då det...


Dagen idag var i alla fall en ganska grund dag... men skönt är ju det som omväxling... pratade lite strunt med kollegor... klippte gräs... ja... som sagt inga avancerade övningar...


Ser fram emot hösten när det förhoppningsvis blir "diskussions-grupp" igen!! Härligt... vrida och vända på tankar och känslor... Allt är inte svart eller vitt... är det jag tänker och känner idag det jag vill?? Ja... mycket finns det att fundera över.


Läste en hel del om jobbet... alltså i mina äldre inlägg... Vet inte hur mina nyare inlägg ser ut... har jobbet mindre plats och mina tankar mer kanske??


Tankarna hos mig just nu är lite långsamma och "grunda"... är nog dags att säga godnatt och leta på kudden!


Tack härliga sol för att du lyste idag också!

Godnatt

Av Krakel - 4 augusti 2009 22:38

Dagen började väldigt segt... kröp i kroppen och tålamodet var någon annanstans... för jag hade då rakt inget.

Orkade inte tänka en enda tanke som var djupare än dagens lunch...

Tog mig iväg på en liten shoppingrunda och fick sen en inbjudan från goda vänner som ville komma över och hälsa på... Så härligt när en dag börjar dåligt och slutar bra, hellre det än tvärtom ;)

Kvällen slutade med riktigt härliga samtal om djupare ämnen än mat ;) Pratade en hel del tro och vad det egentligen är... hur kul det är att vi har så mycket förutfattade meningar om saker och ting och folk framförallt :D Ja... jag har i alla fall en massa förutfattade meningar... även om jag inte vill så blir jag påmind om det titt som tätt... det sköna är dock att jag kan erkänna att jag har dem...


En liten uppdatering kanske för de som hängde med "förra gången"... fikastunden, bokad, avnjuten och gör gärna om... ;)

Den längre versionen lyder... Jag tänkte tanken: vad är det värsta som kan hända?? När svaret inte var så förskräckligt insåg jag att jag kan nog vara lite wild and crazy i det här fallet och tacka ja... Vilket jag gjorde.  Kan också säga att jag är glad att jag gjorde det och jag hoppas att det blir fler gånger...

En icke- "väder-och-vind"- människa!! Härligt! Vi... eller jag ska prata för mig själv... Jag hade utbyte av vår träff! En trevlig person med en hel del klokskap! Det roliga var också att vi insåg att vi är kanske ganska lika... Den här "gamla" klyshan dök upp i mitt huvud... "det du stör dig på hos andra är saker du egentligen stör dig på hos dig själv"... kan det ligga något i det?? Mycket möjligt i det här fallet... vilket också fick mig att tänka lite 360° runt situationen... hur har hon uppfattat mig? Varför har jag uppfattat henne som jag gjort? Hur kan jag uppfattas av andra? Nästa steg: Vill jag uppfattas så av andra... eller är det något jag skulle vilja göra annorlunda??


Ja ja ja... tankarna flyger och far... ibland gör jag klokt i att hejda dem ;) Har nog tänkt någon ny tanke idag... i alla fall kanske omformulerat vissa, bara det är ju ett framsteg :P


Ska nog ta att stänga av för idag... vi får se vad som händer imorgon...


Godnatt härliga värld!

Ovido - Quiz & Flashcards