Krakel Spektakel

Alla inlägg under april 2009

Av Krakel - 16 april 2009 23:21

Vet ej om det är bra eller dåligt att man inte vet hur saker och ting går... Det är ju iof lite mer spännande när man inte vet i förväg...

Det viktigaste för mig är i alla fall att jag drar lärdom av det jag gör.
Vill inte känna att något jag gör är förspilld tid.
Visst kan jag ångra mig... men vänd på myntet, vad kan jag lära mig av det hela...

Jag tänker lite så här... livet är ju alltså den tid som har varit, är och kommer... tänk då om du skulle tycka att den var förspilld... är det inte då livet som är förspillt??
Som sagt självklart får vi ångra saker vi gör (får och får... precis som om det är jag som skriver regelboken till livet) men jag vill inte fastna i det med negativa tankar i huvudet... "om jag bara inte gjort si eller om jag bara gjort så"
Med den kunskap, erfarenhet och vad de nu må vara jag hade vid just en tidpunkt tog jag kanske ett beslut som jag inte skulle ta idag med facit i hand... men jag hade ju inte facit då...

Förstår ni??
Visst, jag ångrar mig... men kan inte spola tillbaka tiden, alltså är det bara att gå vidare och kanske dra lärdom av det hela...

Det som just nu känns skönt i min mage är att jag inte har någon förspilld tid... (kanske låter präktigt) men det jag har gjort eller inte gjort är jag nöjd med.

Upp med blicken och se framåt... titta ibland i backspegeln men fastna inte där...

Som sagt det är tiden igår, nu och imorgon som är livet... ta vara på det!!!

Av Krakel - 12 april 2009 23:19

Denna påsk har gått i lugnets tecken.
Hade lite familjemiddag i fredags men annars har det varit kav lugnt! Mannen jobbar och kommer ikväll och jag känner inte att jag har något "måste" att göra.
Har till och med gjort "hemläxan" Skönt!! Behövde kanske klappa på mig själv...

Njuter av fågelkvitter och sol och försöker tänka bra tankar... känner dock inget behov just nu av att analysera och jobba med mig själv...
Har kanske accepterat att insidan är som en bergochdalbana. Måste inte gå omkring och vara djup hela tiden... helt ok att vara "grund" ibland :)

Just nu känner jag mig lite mittemellan och det känns rätt skönt!
Ska i och för sig kanske tänka någon ny tanke idag... behöver ju som sagt städa bort några av de gamla som far omkring däruppe utan att man märker det...

Ha det underbart i solen!

Av Krakel - 10 april 2009 23:18

Härliga vårhögtid! Tycker bäst om påsken när solen skiner ;) och det gör den ju idag!

Synd att min man jobbar hela helgen bara... men det ska bli skönt med en slö-helg, kommer att ligga i soffan en hel del skulle jag tro...

Kommer på mig själv att jag slarvar med min bok. Det kanske är därför mitt tålamod inte är lika långt som vanligt... måste ta hand om mig själv!
Får sätta upp en liten påminnelse på kylskåpet kanske.

Känner mig ovanligt "grund" i tanken... ska ta och röja köket lite och kanske ta ett varv med dammsugaren innan familjen dyker upp för lite påskmiddag...

Behöver kanske sätta mig i solen och filosofera också :)

Glad påsk!

Av Krakel - 3 april 2009 23:17

Härligt med sol och ljusa dagar! Tänk vad det kan påverka humöret!
Får en liten kick av det härliga vädret.

Försöker kämpa på med mina "små" uppgifter inombords! Måste... nej vänta... Vill ta tag i Bra-tack-hjälp-boken, har slarvat lite men det har varit så mycket annat i huvudet...

Kanske lika bra att göra det på en gång, inte vänta till jag går och lägger mig i sängen.


Så där ja... Nu var det gjort... Konstigt vad ringrostig jag kände mig trots att det bara var mindre än 3 veckor sen sist... Skulle väl gissa att det beror på att jag inte är så inkörd ännu och att det fortfarande är lite nytt för mig.

Jag kan i alla fall rekommendera det till andra. Tänk bra egenskaper om dig själv! När du känner att offer-koftan kommer på: skriv en tacksamhetslista och när du har någon "surdeg" som ligger över dig som du inte tar tag i... be om hjälp hos dig själv!

Nu har jag gjort mig förtjänt av en kopp te i soffan!
Ha det bra därute alla...

Ovido - Quiz & Flashcards