Krakel Spektakel

Alla inlägg under november 2007

Av Krakel - 29 november 2007 20:40

Igår tror jag det brann i mitt huvud, därför är det en askhög där idag.

På jobbet kändes det som om det börjar spåra ur... skrattade åt allt möjligt konstigt idag... Har alltså kommit till stadiet där jag bara skrattar åt eländet.


Tog ett eget beslut idag på jobbet... hm, det lät konstigt. Precis som om det skulle varit första och enda gången...

Nej så här är det, jag tog ett beslut om att gå till handling idag. Visst är det ju så att man trivs olika bra med sina arbetskamrater?? Eller hur? Vissa jobbar man bara med och vissa umgås man med och vissa är ett mellanting... alltså inte i min umgängeskrets men såna personer som jag gärna går ut med efter jobbet och tar en öl med...

Idag gjorde jag en sån lista med personer som jag vill ut och dricka öl med... sen döpte jag den listan till VIP-listan och mailde runt ett förslag på just en sån träff... Eftersom det var på mitt initiativ så var det ju jag som valde vilka som fick vara med på listan (rävigt va??). Min farhåga nu är ju kanske att detta mail kan komma i orätta händer och att någon som inte är med på "VIP-listan" blir sur... Ja ja, det får bli ett senare bekymmer ;)


Är det taskigt att göra så?? Alltså att utesluta vissa människor?? Det blir lite så att ska du gå ut med jobbet så ska alla vara bjudna... ska dem vara de?? Jag vill ju gå ut en kväll med ett gäng människor jag gillar... sen råkar det vara så att de flesta av de människorna befinner sig eller har befunnit sig på min arbetsplats... Gör vi fel??

Om jag skulle skickat runt ett mail till mina vänner som inte hör till min arbetsplats är ju saken solklar... jag umgås med vem jag vill och vill jag dricka öl med någon/några så bjuder jag vem jag vill... Bara för att vi nu jobbar på samma ställe får man dåligt samvete för att man inte bjuder alla... Sjukt! och trist! men oundvikligt... (tror jag) Är det kvinnligt kanske??


I så fall har jag varit okvinnlig nu... och en sak till... Jag ser fram emot att det ska bli av... Det kommer att bli en j-kligt kul kväll ;)

Av Krakel - 28 november 2007 19:00

Ja... så är det. Lite här och lite där.

Upptäckte det imorse när jag skulle klia mig på ryggen :) hihihi (jag vet det låter roligt)


Nog om det! Ska i alla fall bättra på den ikväll. Dags för innebandyträning igen... hoppas det blir lika mycket skratt som vanligt, behöver det!


Behöver jag säga det?? Jobbet... status quo... Så... behöver vi inte orda mer om det.

Nästa är indragen semester i jul för att vi är så få... Tja... just nu orkar jag inte ens bråka (gjorde det tillräckligt på jobbet idag).


Nej... ska se fram mot det roliga!

I helgen blir det bara mys. På lördag blir det par-dejt. Vi ska käka gott och kanske spela lite spel... alltid kul med det gänget ;)

Lördag är också lite barnkalas hos några vänner. Kul att kunna träffa "gänget" lite (ett annat gäng än spelgänget).

Söndag funderar jag på brunch... kanske... beror på lördagkvällen och hur den utvecklar sig ;)


Appropå det hörde jag en ny vinkling på det problemet... Några på jobbet har precis varit utomlands på en "studieresa". De skulle ju naturligtvis arbeta och allt de skulle göra... Vi gissade att de skulle "parta" njuta och ha roligt som man kan göra när man får lite miljöombyte. Nu när de kommit hem kröp det ju fram att ett och annat pubbesök hade ju hunnits med... hm tänkte jag och kunde inte hålla mig inför högsta chefen "jag trodde ju att ni skulle jobba". Det var då det nya uttrycket myntades: "Tja, man behöver ju lite stimulans också". Aha... det är alltså så det heter...

Så tillbaka till söndag... det blir brunch om jag inte är överstimulerad ;)


Lite träning och innebandy ska vi nog hinna med i helgen mellan stimuleringarna ;)


Så det är nog dags att börja värma upp redan nu :)

Av Krakel - 26 november 2007 17:24

Så var det måndag igen... veckan verkar bara bestå av måndag-fredag...

Igår blev det inte många knop gjorda... fick nästan liggsår efter en heldag i soffan men det var ganska skönt att få en sån dag också ;)


Ny vecka... Den är redan fullbokad... men med roliga saker :) Nu ska ballongen fyllas på ;)


Är fortfarande lite inne på temat med ojämnt energiflöde... Hur gör man när vissa relationer är i obalans?? Nu menar jag nog främst vänskapsrelationer... Vad säger man?? Vänskap är ju helt annat om man jämför med en kärleksrelation... jag tycker det i alla fall.

Tja... svårt kan det vara ibland i alla fall...


Känner mig lite tom och tråkig just nu, har nog tankarna på annat håll... Ska iväg och träna lite så man får "blåsa ur hjärnan" det är så skönt efteråt.

Det blir kanske lite vin på fredag igen med lite tjejprat... dock andra tjejer den här gången... Vi får se vad det ger, känns inte så lockande just nu... men det är ju långt kvar tills dess.

Tja... vi får hoppas att denna vecka blir en energirik och rolig som jag kan minnas till skillnad från förra ;)


Gör någon glad! (det ska jag försöka med nu)

Av Krakel - 24 november 2007 22:04

Haft en lugn och skön dag idag. Tog en lång sovmorgon innan jag gick upp och käkade frukost i lugn och ro.

Tog en skön promenad i det kalla men härliga vädret. Gick bort till K-borg för att kolla på innebandy. Tyvärr föll damerna mott ett IKSU som hade mer glöd idag.

Tänker i alla fall inte analysera matchen om varför de förlorade... det är inte mitt jobb :)


I alla fall... efter det blev det middag hemma hos min syster med min mamma.

Vi hade en härlig diskussion där vi pratade om olika beteenden... Jätteintressant! Jag älskar att diskutera! Vi analyserade lite människor i vår närhet och det blev en hel del aha-upplevelser när vi slog våra kloka huvuden ihop.

Det är ganska skönt att komma till insikt med varför vissa människor beter sig som de gör... Även om inte de själva förstår (de kanske inte ens förstår att de beter sig över huvud taget) och jag är inte heller ute efter att göra något åt det men det är skönt att i sitt inre kunna nicka lugnt och få sina teorier bekräftade när man tycker att folk beter sig konstigt.

Vi pratade mycket om behovat att hävda sig... Privat eller i sin profession...

 Ja det där med människor... det är intressant.

Det som är intressant (och skrämmande) är att det verkar finnas människor med dålig självinsikt överallt. Ingen är immun... vi drabbas av dem överallt. Nu låter det kanske som om jag har världens bästa självinsikt själv och inte hör till de där människorna som beter sig konstigt ibland. Så är det naturligtvis inte... men jag hoppas att jag har en viss självinsikt... i alla fall tillräckligt för att förstå att även jag är konstig ibland ;)


Det var också något hon pratade om på förläsningen... hon med ballongen... att vissa tror att vissa saker inte rör dem, det är liksom något som någon annan ska fixa...

Den goda arbetsmiljön tog hon som exempel... det är inte mitt jobb att se till att vi har en bra arbetsmiljö, det kan någon annan fixa. Så är det många som tänker... de förstår inte att vi är varandras arbetsmiljö...


Ja ja... nog med lördagssvammel nu! Ska återgå till min sköna soffa och fortsätta min lugna dag med en lugn kväll ;)

Av Krakel - 23 november 2007 17:47

För ett tag sen lyssnade jag på en väldigt intressant föreläsning som bl a handlade om vilken energi man har/tar och ger...

Föreläsaren liknade det hela med en ballong... Ibland har du massa energi som kanske sipprar ut sakta... eller ännu bättre blir mer "påfyllt" ibland har du ingen energi men hittar de personer eller de saker som gör att din "ballong blir påfylld"...

Nu är min ballong som sagt helt utan luft... det betyder ju också att jag inte har någon luft att ge till andra.

Jag behöver alltså någon som ger min ballong luft... Ska ju som sagt ha lite myskväll ikväll och ställer därför min förhoppning dit... att jag kan få lite luft där alltså... nu är jag lite negativ (för att min ballong är tom kanske) men det känns inte som att jag kanske kommer att få så mycket luft ikväll...

Hur länge ska man stå ut med ojämnt energiflöde?? Förstår ni?? Jag känner som om jag ger mer energi än jag får... Låter det mer begripligt??


Men som sagt... min ballong är tom nu... därför är det extra svårt att tänka positivt. Det kräver liksom extra... Varför ska det vara så? (nu är det nya funderingar) Varför är det "lättare" att tänka negativa tankar?? Även om de tar mer energi så är man inte på sin vakt så tycker jag att de kommer före de positiva... Är det kanske bara jag som är en neggo-människa idag eller??

Skäll på mig isåfall! Få mig att ta mig i kragen... Eller lyfta mig i håret som jag hörde någon uttrycka sig :)


Ja ja... det blir nog en väldigt trevlig kväll! Ska inte glömma att ta med vinflaskan så kanske lite bekymmer kan krypa ner där och gömma sig kanske ;)

Av Krakel - 22 november 2007 18:02

Snart fredag! Skönt! Vill bara lägga denna vecka åt sidan och glömma den... Tyvärr kommer jag inte att glömma den utan komma ihåg den som "veckan från h-vetet".


I alla fall... Nya tag...

Jag kom på att jag lovat mig själv att göra något roligt den här veckan... har visst inte hunnit med det ännu (skärpning).

Det är ju inte för sent ännu... veckan är inte slut.

I helgen har jag lite roliga planer i alla fall.

Myskväll på fredag med lite vänner och god mat... förhoppningsvis ett glas gott vin också ;)

Lördag smäller det igen med ännu en spännande elitseriematch i innebandy. Rönnby möter IKSU hemma. Repris på finalen i våras (rysare)


Som sagt... mycke nu... har i alla fall "gnällt av" mig det mesta nu så jag kan lägga det bakom mig.

Försöker tänka framåt... får kanske rikta in mig på julen med en lång ledighet ;) Nice!! Det är ju faktiskt inte så långt kvar...


Det jag kan se fram emot just nu är faktiskt lite sovmorgon imorgon. Jippi!! Tänkte flexa lite och komma till jobbet vid 9-tiden... Skönt!


Tills dess: Simma lugnt!

Av Krakel - 21 november 2007 19:22

Fotboll!!! I vanliga fall är det inte min favoritsport, följer inga ligor eller serier... men när det kommer till landskamp då vaknar mitt blå-gula sporthjärta till liv!


Nu är det ju inte frid och fröjd med en spännande fotbollskväll ikväll utan vi ska värma upp med att lira innebandy för att få upp flåset sen är det skynda hem för att hinna se andra halvlek...


Vet inte ens om jag vågar titta, har lite för svaga nerver för måste-matcher.

Det är måste-match med stora bokstäver ikväll! Om vi inte vinner... då får vi lägga ner fotbollen i herrlaget tycker jag (nästan).


Jag håller alla fall tummarna och förhoppningsvis håller nervern med men såna här matcher är farliga... underskatta aldrig en motståndare... det finns inga matcher som är färdiga förrän domaren blåser... Det är 90 minuter med 100%... finns inget annat.


Lycka till grabbar och fixa det här nu ;)

Av Krakel - 21 november 2007 17:44

Det stillar sig... på jobbet... en lite lugnare dag med lite ljusglimtar. Kändes väldigt skönt efter två dagar som hämtade från h-vetet...

Eftermiddagen körde ihop sig ändå som vanligt och jobbade över nästan en halvtimme igen (mitt eget val egentligen) men det är ju så att det jag inte gör idag... det får jag göra imorgon...


Nog om det... torsdag-fredag blir nog förhoppningsvis ganska lugna på jobbet (peppar peppar). Försöker tänka positivt i alla fall... de blir inte värre än måndag-tisdag i alla fall :)


Försökte fiska lite beröm idag från chefen... gick sådär... Kändes som om vi pratade olika språk. Det man vill ibland är ju att chefen tar en åt sidan lägger en hand på axeln och säger "jag ser dig... jag ser ditt jobb. Skitbra kämpat! Fortsätt så"

Är det för mycket begärt??? Ska vi kanske få in det i verksamhetsplanen eller äska det till budgeten... bara undrar...

Fick i alla fall lite credit idag från tf högsta chef... kändes lite skönt... Jag försökte förenkla både hans och mitt jobb och inte störa mitt i jäkten... han fattade vinken och tackade glatt för klokt arbete! Tjing! 1 poäng till mig... kanske skulle begärt det skriftligt också ;)


Tar det en annan dag ;)

Ovido - Quiz & Flashcards