Krakel Spektakel

Alla inlägg under maj 2010

Av Krakel - 31 maj 2010 15:49

Första dagen på "ledigheten" börjar nå eftermiddag.

Haft en ljuvlig första ledig dag och laddat batterierna ordentligt.


Lyssnade på en intervju igår med en klok kvinna som pratade om att när hon laddade batterierna så blev hon oftast uttråkad... kan hålla med... Har inte gjort några större insatser och därför inte fått tillbaka så mycket. Det blev/blir väldigt tydligt kan jag tycka att om man ger så får man... och idag har jag inte gett så mycket.

Men jag har kännt ro i själen och ett lugn jag inte upplevt på länge :) Underbart!!!


Har tagit mig tid att lyssna på omgivningen... naturen har varit min omgivning idag. Fåglarna har kvittrat, vinden har prasslat i träden... Jag har kännt doften från blommorna och värmen från solen...

Visst har det varit på gränsen till understimulans men om jag tänker tillbaka på månader av nästintill överstimulering så klagar jag verkligen inte.


Om jag i några månader har "gjort" har jag idag bara "varit"... Livet måste bestå av en blandning av dessa...


Nu ska jag fortsätta att bara vara...


Njut av tillvaron :)

Av Krakel - 24 maj 2010 22:10

Funderar en del på vad jag ska göra...

Utmaningen är snart slut... den kommer i och för sig att fortsätta men inte alls i samma omfattning och då känns det som ett steg tillbaka...

Vill jag göra det jag redan kan och gjort eller vill jag göra något nytt???


Förändring kan kännas spännande men å andra sidan kan det som känns bekant vara väldigt skönt det med...


Håller tummarna för att jag har lite flyt och får fortsätta med utmaningen och ta det till nästa steg... Det skulle ge en liten tidsfrist innan jag tar nästa beslut... Nu är det ingen som kräver eller som säger att jag måste ta ett nytt beslut... eller ja, beslut ska jag ta men beslutet kan vara att stanna...

Men som sagt, det skulle vara skönt om jag fick fortsätta på den bana jag börjat och testa en stund se om det är något för mig, vill inte fastna någonstans...


Svammel, svammel. Huvudet är trött efter ytterligare en lång dag med många bollar i luften...

Ska köra hårt sista veckan innan jag får vila lite ;)


Tack och godnatt...


och nu ska jag sköta mig och göra lite Bra-Tack-Hjälp

Ovido - Quiz & Flashcards