Krakel Spektakel

Alla inlägg under november 2009

Av Krakel - 22 november 2009 16:01

Behöver träna mer på självkänslan... Tycker att jag har en ganska bra självkänsla men ibland smyger sig den där osäkerheten på...

Det där orealistiska målet också om att alla ska tycka om mig är också lite lockande ibland...

Knäppt egentligen eftersom jag inte tycker om allt och alla... hur ska det då alla kunna tycka om mig...


Lite accepterande får jag också träna på men det kommer kanske med självkänslan :)


Hade en otroligt skön kväll igår med en sån där skön tjejkväll med intressanta samtal :) Inte en gnällkväll utan lite mer utvecklande... hur fungerar vi och hur fungerar andra... Vi kom fram till flera gånger att "jag är inte norm" och " jag är expert på min verkliget medans andra är experter på sin"

Lätt att tänka och säga... svårt ibland att leva...


Ska spendera kvällen i lugn och ro... Möjligtvis prata mig varm i telefon... vi får se :)


Och... ja, såklart! Träna :)

Av Krakel - 9 november 2009 22:14

Nu är det dags att jobba... inombords!!

Kämpar med vissa tankar och mot vissa tankar. Som tur är så går det bättre än jag vågat hoppas...


Har kastats mellan hopp och hopplöshet och hoppas jag stannar på hopp... Har omvärderat lite i min tillvaro eller närhet kanske jag ska säga...


En ny tanke "ploppar" upp i huvudet... Det kanske är därför det går bättre än jag vågat hoppas... Jo, jag har i (jag tror) denna ordning... Upptäckt nya sidor, förstått dem, sörjt svunnen tid, accepterat och nu försöker jag gå vidare...

Vet i och för sig inte om det blir bakslag... har kanske inte riktigt accepterat, men jag känner skillnad...


Känner och läser att detta blev luddigt och rörigt... He he... välkommen till mina tankar :P


Nya mindre roliga upptäkter måste kanske få sörjas... Konkret exempel... har fått omvärdera en vänskap... Ville inte ens ta den tanken i mitt huvud för ett tag sen, men den har väl fått sjunka in nu och jag har sörjt att det inte är/var som jag önskat. Nu är utgångsläget mer accepterat och jag får utgå härifrån.


Skönt ändå att min kurs gett resultat ;) Jag kan inte ändra andra, bara ändra mitt eget förhållningssätt :)


Ska jobba vidare nu... sova först bara :)

Av Krakel - 5 november 2009 14:31

...min stackars blogg ser nästan sån ut ;) övergiven alltså :)


Har haft lite sidoprojekt som tagit upp både tid och energi så jag har inte haft tid att fundera så mycket... I och för sig så är det inte alltid negativt :) och det har det inte varit den här gången heller... Det som har tagit energi har också gett energi :) Är så glad att jag har så många ställen där jag får energi!

Jag får energi på olika plan... det jag kanske skulle öva mest på är att bara vara, stilla i tystnad. Skulle vilja lära mig att meditera, på riktigt! Kanske återuppta min yoga, det var länge sen nu!


Har fortfarande en liten energisugare inom mig som jag inte riktigt kan hantera som jag skulle önska... det är i och för sig något jag är medveten om och jobbar med.


Funderar lite framåt... jul och sånt... Jag har förhoppningsvis en härlig jul framför mig, med nära och kära!! Snön har precis börjat falla vilket gör att julen känns lite mer aktuell :) Jag älskar julen!!


Ska leta på lite lugn och stilla ro nu...


Ovido - Quiz & Flashcards