Krakel Spektakel

Alla inlägg under mars 2009

Av Krakel - 21 mars 2009 23:16

Har gått klart min kurs nu... :( Hade kunnat fortsatt hela våren!

Hur underbart som helst att göra något för att må bra "i magen".

Nu har jag bra verktyg för att hålla min självkänsla på en bra nivå och jobba den uppåt. Mitt stora jobb just nu framför mig är att acceptera att jag inte kan förändra andra!
Jag förstår det i hjärnan men inte i magen... den längsta halvmetern som finns har jag hört ;) Den mellan huvudet och magen alltså...

Ska ta fram min bra-tack-hjälp bok nu och skriva!

Av Krakel - 6 mars 2009 23:14

Nu har jag haft mitt första kurstillfälle! Superkul... ja, faktiskt kul haha-kul. Vi skrattade en massa!

Nu ska jag i sann Mia-anda ta tag i Bra-Tack-Hjälp boken.

För er som inte vet vad det är men undrar så är det något man ska avsluta varje dag med:
Bra = 3 saker (helst 3) som varit bra med mig idag
Tack = Det jag är tacksam över idag
Hjälp = Det jag behöver hjälp med till imorgon

Jag tänker inte skriva så mycket här... tanken är att jag gör det för mig själv och för min skull så att jag då vågar skriva sådant som jag kanske ännu inte vågar säga högt...

Snart kanske det kommer en liten lista här... vem vet ;)

Ovido - Quiz & Flashcards