Krakel Spektakel

Alla inlägg under februari 2009

Av Krakel - 21 februari 2009 23:12

Har fått min julklapp från 2007...
Lång väntan men det var det värt!

Detta låter kanske konstigt och kräver viss förklaring. Mina underbara föräldrar gav mig en speciell julklapp 2007 inte en sak eller en pryl... de var kanske ett år tidiga och gav mig det som 2008 skulle bli årets julklapp... en upplevelse!

Nu fick jag inte vilken upplevelse som helst utan något som ska bidra till att göra mig till en bättre upplaga av mig själv...
Låter det konstigt?? Det kanske det gör men med den villkorslösa kärleken man endast kan känna inför sina barn så gav de mig något som jag vill göra för att utveckla mig själv och bli en bättre människa (inte för att de på något sätt tycker att jag är dålig som jag är)
Hoppas ni förstår syftet och gör ni inte det kan jag nog inte förklara det hela bättre...

Jag fick själv i uppdrag att leta runt lite efter vad jag skulle vilja göra och de ville bara ha ett litet finger med i spelet... tanken är kanske att jag ska utveckla en "dålig" sida hos mig till något bättre än att utveckla något som redan är bra...

Jag är ju redan en liten beundrare av Mia Törnblom och tycker att hon är en väldigt härlig och insiktsfull människa sen tycker jag att det är helt underbart hur hon kan få fram ett djupt och viktigt budskap på ett sätt som många kan förstå... Inget tråkigt teurapet-babbel på ett språk man inte förstår. Jag tycker hon lägger fram det hon vill lära utt på ett vardagligt och begripligt sätt...

Som ni nu kanske gissat så är det min julklapp... Jag ska gå en kurs med Mia Törnblom för att förbättra min självkänsla! Superkul!!
Nu längtar jag till 6 mars då jag ska ha min första kursdag!

Jag kommer säkert att skriva mer om hur det går och vad jag lär mig så för den som är intresserad så är det bara att hålla utkik!

Tack och godnatt!

Ovido - Quiz & Flashcards