Krakel Spektakel

Alla inlägg under januari 2009

Av Krakel - 27 januari 2009 23:11

Har verkliga I-lands problem på jobbet...
Har haft anställningsintervjuer och sitter nu i den delikata situationen att välja mellan alla bra kandidater... svårt!
Det är mycket lättare när man känner: tack, men nej tack! Ring inte oss, vi ringer dig...

Vad gör man... hjärta eller hjärna?
Fick rådet av en äldre klog kollega att följa hjärna och mage (de säger samma sak) och jag följer gärna dem... men jag är inte ensam om beslutet...

Jaja... nästa i-lands problem som jag ska tas med är att ta mig iväg till frisören nu ikväll och fundera hur jag ska göra med frisyren och färgen den här gången... svåra beslut att fatta! :D

Ha det gott alla!
Tjat igen... tänk något nytt...

Av Krakel - 20 januari 2009 23:10

Känns verkligen att vardagen är här igen... Inga lediga dagar kvar :(

Som tur är har vi det ganska lugnt på jobbet just nu... eller tur och tur... Det hade kanske varit skönt att köra på för fullt igen *funderar*

Vi går mot ljusare tider i alla fall... det är skönt! Behöver ljus för att få energi. Jag är nog i en energisvacka just nu...
Behöver en liten boost för att få lite fart...
Skrev sist att att det var saker jag skulle ta tag i, det är ju inte bara städning... men som sagt behöver en liten energiboost för att få fart...
Jag kanske ska fundera var jag brukar hämta min energi i vanliga fall och försöka leta där...
Lite rörelse är ju aldrig fel.

Ha det skönt alla!

Av Krakel - 16 januari 2009 23:08

Borde ta mig i kragen och ta tag i en massa saker...
Städa lite... tvätta lite och allmänt plock här hemma...
Under jul och nyårshelgen var allting så skönt. Lediga dagar gjorde att jag (och min man) orkade plocka och hålla ordning här hemma, vi tog till och med tag i saker som länge väntat på att bli gjorda. Typ rensa garderober...

Nu är det full fart på jobbet igen och jobb måndag-fredag heltid... energin räcker inte till...

Det är ju inte det första jag känner för när jag kommer hem efter en lång dag... jippi, städa och plocka lite...

Jaja, det är ju bara att ta det lugnt en stund, samla lite krafter och ta tag i det hela... men... det blir nog inte ikväll... Ikväll är ju en lugn fredagkväll ;)
Synd bara att mannen åkt och jobbat så soffan är alldeles tom, för att inte tala om sängen :(

Godnatt alla! Ha en underbar helg!

Av Krakel - 10 januari 2009 23:07

Är belåtet mätt och otroligt lycklig!
Har precis kommit hem från en fantastisk middag på en restaurang där jag firat 10 års förhållande med min underbara man!!!

Det enda som saknades var att vi inte kunde få avnjuta denna härliga middag med ett glas vin... mineralvatten för min del i drygt 14 veckor till.

Vi har redan bestämt att gå tillbaka till samma restaurang på vår bröllopsdag och då avnjuta det hela med ett glas vin!
Hoppas vi hinner hitta barnvakt till dess ;)

Av Krakel - 7 januari 2009 23:06

Ganska nyss hemkommen efter en promenad efter jobbet. Det var ganska kallt ute så det kändes helt rätt att värma mig med en kopp varm choklad när jag kommit in. Sen kröp jag ner framför TV:n för att titta på lite skidskytte... men det var ju inte så väldigt roligt...

Ja ja... Nu var i alla fall alla helger slut...Kort vecka nu men sen är det bara jobb som gäller... Ja, det ska väl vara så...

Hade en medel-dag idag på jobbet. Små irritationsmoment som dyker upp ibland men det lyckades jag skaka av mig på min promenad hem.

Sånt är livet...
Kom ihåg nu... Tänk en ny tanke ;)

Ovido - Quiz & Flashcards