Krakel Spektakel

Direktlänk till inlägg 5 mars 2010

Tålamod noll...

Av Krakel - 5 mars 2010 09:06

Kanske skulle ta vissa diskussioner just nu när jag känner mig lite på krigsstigen... har en viss tendens att backa annars och inte säga vad jag skulle vilja eftersom jag tänker för mycket på konsekvenserna...

"Måste det sägas nu och måste det sägas av mig" är två frågor jag ställer ibland när jag har något jag vill säga... Är jag i en diskussion så blir svaret ofta nej på båda och då låter jag bli...


Detta kan vara både en styrka och en svaghet. I vissa fall är det bra att kunna bita sig i tungan och inte behöva ångra sig för en massa dumheter man vräker ur sig i stridens hetta men íbland när inte vänliga förstående lugna inlägg biter... då kanske jag skulle behöva riva ifrån lite...


Ja ja... vi får se om jag vill och orkar ta det...


Ska jobba lite på att skilja dessa situationer åt...


Ska nog fylla på min latte som jag lyxat till min morgon med och fortsätta med dagens djupa funderingar :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Krakel - 9 juli 2010 10:49

Åhhhhh, blir så trött... Har fått väldigt mycket nytt att träna på :-S Får väl hoppas på att anledningen till att jag fick allt detta är att jag är redo och stark nog för att få en stor dos av tålamodsträning ;)   Svartsjuka kan verkligen först...

Av Krakel - 7 juli 2010 09:43

Åh, så frustrerande... När jag känner att jag håller på att få bort mitt lilla orosmoln på min annars så blå och härliga sommarhimmel... Vad händer då?? Jo, det drar in ett stort åskmoln... Det har väl i och för sig legat och lurat borta i horisonten...

Av Krakel - 1 juli 2010 21:31

Är så glad och tacksam över mina vänner!!! Träffade en vän idag över en lunch (i 3 timmar ;)) som jag faktiskt inte haft så mycket tid på tu man hand för... Träffades ett gäng ganska frekvent för ett tag sen så vi har hunnit prata och lärt känna va...

Av Krakel - 27 juni 2010 22:46

Hihihi... ja rubriken är väl inte mer än lovligt ytlig men kom hem idag igen ;) med en kasse "fynd" till hus och hem :D Fixar, trixar och donar lite nu och är såå nöjd med att jag får göra det i min egen takt. Visst tar det lång tid men när det väl...

Av Krakel - 23 juni 2010 19:35

Har återigen njutit av en underbar dag i min prinsessas sällskap :)   Kan inte annat än känna tacksamhet och innerlig lycka över mitt liv just nu... visst det finns väl alltid några små regnmoln som skymmer solen ibland... men just nu är de gansk...

Ovido - Quiz & Flashcards