Krakel Spektakel

Direktlänk till inlägg 23 juni 2010

Prinsar och prinsessor

Av Krakel - 23 juni 2010 19:35

Har återigen njutit av en underbar dag i min prinsessas sällskap :)


Kan inte annat än känna tacksamhet och innerlig lycka över mitt liv just nu... visst det finns väl alltid några små regnmoln som skymmer solen ibland... men just nu är de ganska få :)


Har nog också bearbetat en viss "sorg" också... tänk att det stämmer... tiden läker alla sår som man brukar säga... När jag tänkte på detta problem för ett tag sen kändes det mycket mer "smärtsamt"... Vill inte gå in mer i detalj på hur/var/när... behöver bara skriva att det känns så mycket bättre just nu :) Sen vad framtiden bär med sig i frågan det kan bara tiden utvisa... Hoppas och tror att jag kan vara lite ärligare mot mig själv och i mina relationer...


Fick träffa en liten prins idag också :) Så bedårande söt :)


Nu när lugnet lagt sig och kvällssolen bara sprider sina härliga strålar är det kanske dags att göra lite nytta...

Jo just ja, det var därför jag började med detta inlägg... det var ju det jag skulle komma till:

Har haft lite diskussioner runt ämnet att "hålla på, och göra något hela tiden"... Kan ibland bli alldeles galen på alla människor runt omkring som berättar och måste hävda (som jag uppfattar det ibland) att de gör saker hela tiden. Nu menar jag presterar saker... Renoverar hemma, fixar i trädgården, städar, bakar, tvättar, inreder, målar, tapetserar, spikar, hamrar, spacklar, fixar och donar och bara är såååå duktiga...

Jaha... då erkänner väl jag direkt: Jag är superlat :) Gör minsta möjliga... njuter av här och nu, ägnar tid åt att bara vara och struntar fullkomligt i att det är lite stökigt och orenoverat härhemma :)


Visst drömmer väl även jag om ett nyrenoverat, fixat, välordnat hem där jag bara får gå och "piffa" med inredningsdetaljer och bara göra det där "mysiga" fixet :) Nu är tyvärr den hårda verkligheten sådan att jag har inte tillräckligt med tid för att ha det så... eller rättare sagt (eftersom tid är det enda som är rättvist här i världen... vi får 24 timmar var per dygn att fördela hur vi vill) min tid vill jag ägna åt annat...

Jag vill inte vakna upp om 10-15 år och inse att mina barns barndoms år spenderade jag med att städa, fixa och dona hemma... Jag vill vakna upp varje dag de närmaste 10-15 åren och känna att idag vill jag dela och balansera min tid mellan mig, barn och hem... och hemmet kommer nog tyvärr sist...


Ja ja, nog om ämnet just för stunden. Är ganska övertygad om att jag återkommer i ämnet...

Jo en sak till :) Sååå skönt att höra att jag inte är ensam om att resonera så här :) Har en allierad ;)


Men som sagt nu när lugnet lagt sig och eftersom jag ägnat tid åt mig och min familj idag så finns det nu lite tid kvar till hemmet :D Får se hur långt lusten och orken räcker ;)


Ta hand om er själva, och varandra :)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Krakel - 9 juli 2010 10:49

Åhhhhh, blir så trött... Har fått väldigt mycket nytt att träna på :-S Får väl hoppas på att anledningen till att jag fick allt detta är att jag är redo och stark nog för att få en stor dos av tålamodsträning ;)   Svartsjuka kan verkligen först...

Av Krakel - 7 juli 2010 09:43

Åh, så frustrerande... När jag känner att jag håller på att få bort mitt lilla orosmoln på min annars så blå och härliga sommarhimmel... Vad händer då?? Jo, det drar in ett stort åskmoln... Det har väl i och för sig legat och lurat borta i horisonten...

Av Krakel - 1 juli 2010 21:31

Är så glad och tacksam över mina vänner!!! Träffade en vän idag över en lunch (i 3 timmar ;)) som jag faktiskt inte haft så mycket tid på tu man hand för... Träffades ett gäng ganska frekvent för ett tag sen så vi har hunnit prata och lärt känna va...

Av Krakel - 27 juni 2010 22:46

Hihihi... ja rubriken är väl inte mer än lovligt ytlig men kom hem idag igen ;) med en kasse "fynd" till hus och hem :D Fixar, trixar och donar lite nu och är såå nöjd med att jag får göra det i min egen takt. Visst tar det lång tid men när det väl...

Av Krakel - 3 juni 2010 22:24

Vill inte ha några måsten... eller försöker avveckla så många de går och de andra döper jag om till vill...   Har nu ett måste som faktiskt är ett stort vill men det känns som ett måste... Det är just det som är anledningen till varför jag vill d...

Ovido - Quiz & Flashcards