Krakel Spektakel

Direktlänk till inlägg 20 mars 2010

Millenium... is da shit ;)

Av Krakel - 20 mars 2010 22:27

Milleniumserien på tv just nu... Den är himla bra den :) Skönt att den förgyller min lördagkväll hemma i soffan... I och för sig inte själv, trevligt sällskap av söstra mi ♥


Känner mig lite modig faktiskt... eller rebellisk... eller... Ja, vad jag ska kalla det vet jag inte... Kanske knäppt från början att jag ens behöver tänka en extra tanke innan jag bestämde mig...

Men... eller som Tony Irving säger "maan"... kanske behöver vara lite modig... eller bara göra utan att ta ansvar för andras känslor, det ligger på var och ens ansvar...


Tror i alla fall att min hemläxa har hjälpt lite, känner en positivare fågel i mitt huvud som kvittrar... ingen som behöver "sänka" andra... vilket är ett tecken på självkänsla...

Att snacka skit om andra... eller "förminska" andra är ett tecken på låg självkänsla... Känner mitt behov av det minska drastiskt :) Kan till och med önska de jag inte gillar ett långt och lyckligt liv!! Kanske i och för sig beror på att jag har slutat "ogilla" folk en hel del... Har slutat till viss del att reta mig på andra och försöker tänka att det finns anledningar och bakomliggande orsaker till att folk beter sig på ett visst sätt... Försöker också tänka att jag är inte norm... kan inte utgå från att alla tänker som mig och handlar utifrån mina referensramar...


Gör lite läxa, sätter en deg, sen går jag nog och lägger mig :)



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Krakel - 9 juli 2010 10:49

Åhhhhh, blir så trött... Har fått väldigt mycket nytt att träna på :-S Får väl hoppas på att anledningen till att jag fick allt detta är att jag är redo och stark nog för att få en stor dos av tålamodsträning ;)   Svartsjuka kan verkligen först...

Av Krakel - 7 juli 2010 09:43

Åh, så frustrerande... När jag känner att jag håller på att få bort mitt lilla orosmoln på min annars så blå och härliga sommarhimmel... Vad händer då?? Jo, det drar in ett stort åskmoln... Det har väl i och för sig legat och lurat borta i horisonten...

Av Krakel - 1 juli 2010 21:31

Är så glad och tacksam över mina vänner!!! Träffade en vän idag över en lunch (i 3 timmar ;)) som jag faktiskt inte haft så mycket tid på tu man hand för... Träffades ett gäng ganska frekvent för ett tag sen så vi har hunnit prata och lärt känna va...

Av Krakel - 27 juni 2010 22:46

Hihihi... ja rubriken är väl inte mer än lovligt ytlig men kom hem idag igen ;) med en kasse "fynd" till hus och hem :D Fixar, trixar och donar lite nu och är såå nöjd med att jag får göra det i min egen takt. Visst tar det lång tid men när det väl...

Av Krakel - 23 juni 2010 19:35

Har återigen njutit av en underbar dag i min prinsessas sällskap :)   Kan inte annat än känna tacksamhet och innerlig lycka över mitt liv just nu... visst det finns väl alltid några små regnmoln som skymmer solen ibland... men just nu är de gansk...

Ovido - Quiz & Flashcards