Krakel Spektakel

Alla inlägg under juni 2008

Av Krakel - 2 juni 2008 18:10

För ett tag sen fick jag ett gott råd från en klok person... Vänta lite!!!

Jag "hör" mig själv när jag skriver... det var väldigt vad många kloka människor jag träffar hela tiden... undrar om det är jag som är "oklok" eller om jag bara omger mig med kloka personer :)


... ni skulle bara veta alla gånger jag får höra något av en "mindre klok" människa... men det vill jag inte skriva här ;) Därför låter det som om jag träffar kloka människor hela tiden.


Ja ja, parentes! Jo rådet var: När du är missnöjd eller befinner dig i en hopplös situation, skriv en tacksamhetslista.

Alltså "saker" du är tacksam över i ditt liv.


Självklart fungerar detta inte i alla situationer och det kanske känns ibland som om du inte har något som du kan vara tacksam över alls vilket kan få någon att må ännu sämre... men nu får ni faktiskt ta ert eget ansvar över era egna liv precis som jag försöker med mitt.


Jag kommer att välja mina tillfällen där jag känner att jag kan må bättre av att skriva denna lista!


Det ska jag göra nästa gång jag känner mig nere och tycker att allt är pest!


Men som sagt tänk själva!

Ovido - Quiz & Flashcards